W naszej szkole realizowany był program edukacji antynikotynowej skierowany do uczniów klas I-III ,, Nie pal przy mnie, proszę’’ inicjowany przez Państwową Inspekcję Sanitarną i Stowarzyszenie na Rzecz Dzieciństwa Wolnego od Tytoniu.

Zajęcia przeprowadzone były w cyklu pięciu spotkań we wszystkich klasach III. Zajęcia prowadziła Małgorzata Małecka, Joanna Żaczek i Monika Piniewska. Dzięki proponowanym zajęciom dzieci uporządkowały i poszerzyły informację na temat zdrowia, uświadomiły sobie, że palenie tytoniu jest szkodliwe dla nich. Ponadto zajęcia miały na celu uwrażliwienie dzieci na szkodliwe oddziaływanie dymu papierosowego związanego z biernym paleniem. Dzięki realizowanemu programowi uczestnicy warsztatów nabyli umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni ludzie przy nich palą lub namawiają ich do palenia.

Efektem spotkań był plakat który miał przestrzegać młodych ludzi przed uzależnieniem od tytoniu.

 

M.Piniewska

 

ORGANIZACJA OSTATNIEGO TYGODNIA ROKU SZKOLNEGO
2015/2016

 

20.06

Zajęcia lekcyjne według planu

15.00 – konferencja klasyfikacyjna

 

21.06

9.00-11.00 w salach lekcyjnych

Podsumowanie roczne „Promocja zdrowia”

kl. III a – s.33

kl. II d – s. 40

 

22.06

9.00-11.30

Dzień Sportu kl. IV – VI – boisko szkolne lub sale 9, 10, korytarz

Dzień Talentów kl. I-III – sala gimnastyczna

 

23. 06

8.30-9.30 Zajęcia z wychowawcą

10.00 Msza święta na zakończenie roku szkolnego

12.00 – Konferencja podsumowująca

 

24.06

ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO

8.00 kl. IV i V

9.30 kl. I i VI

11.00 kl. II i III

 

 

W tym roku szkolnym w Gimnazjum nr 6 odbyła się druga edycja konkursu z języka angielskiego o tytuł Primus Inter Pares (Pierwszy wśród równych sobie). dla uczniów klas szóstych szkół podstawowych. Otrzymanie tego tytułu gwarantuje przyjęcie ucznia do klasy dwujęzycznej bez egzaminu wstępnego. Naszą szkolę reprezentowały: Alicja Wilińska z 6c, Anna Kmita z 6b oraz Agata Zalewska z 6a.

Konkurs Primus Inter Pares składa się z trzech etapów- pierwszym są eliminacje wewnętrzne, drugi etap to test leksykalno-gramatyczny z elementami kulturoznastwa dotyczącym Stanów Zjednoczonych. W teście wzięło udział 23 uczniów z ośmiu jastrzębskich szkół podstawowych. Trzeci etap miał formę rozmowy w języku angielskim z uczestnikiem. Miło nam poinformować, że 2 nasze uczennice tj. Alicja zdobyła pierwsze miejsce, a Ania zdobyła miejsce trzecie.

 Agnieszka Gruca

Tym samym dziewczęta wywalczyły miejsca w klasie dwujęzycznej i w przyszłym roku szkolnym uczą się w niej bez egzaminów wstępnych. Życzymy im sukcesów i wytrwałości w nauce języka obcego. Trzymamy za Was kciuki!!!

 

 

Agnieszka Gruca

 

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO STRONY ORGANIZATORA PROJEKTU 

We wrześniu ubiegłego roku uczestnicy Koła Przyrodniczego pod opieką p. Barbary Zawadzkiej przystąpili do Międzynarodowego Programu „Badacz Wody”.

20 uczniów klas piątych regularnie wykonywało wyzwania związane z wodą i głównymi problemami jej dotyczącymi. Zadania poruszały tematy braku, zanieczyszczenia i ochrony zasobów wodnych.

Najbardziej inspirującym zadaniem był „Wodny rap” czyli skomponowany przez uczniów utwór muzyczny o wodzie. Dzięki pomocy nauczyciela muzyki , p. W. Halfara oraz talentowi Martyny Sudoł, która akompaniowała reszcie grupy, udało się nagrać piosenkę „Oszczędzaj wodę”. BADACZE WODY znakomicie poradzili sobie również z budową makiet studni wodnych. Ich wystawę można było obejrzeć w bibliotece szkolnej, a swoje wrażenia opisać w księdze pamiątkowej wystawy. Uczniowie uczcili pierwsze urodziny Programu wysyłając mnóstwo życzeń, na własnoręcznie wykonanych kartach.

 

Piątoklasiści próbowali swoich sił jako hodowcy roślin żywieniowych. Plony nie były może okazałe ale satysfakcja doniczkowych działkowiczów bezcenna. Kwietniowy Dzień Ziemi został zaakcentowany przeprowadzeniem konkursu krzyżówkowego zorganizowanego przez uczestników Programu „Badacz Wody”. Uczniowie wykonali plakaty pomocnicze nt. zasobów wodnych na naszej planecie oraz ułożyli pytania konkursowe.

Barbara Zawadzka

 

Dodatkowe informacje