(po więcej zdjęć udaj się do menu MULTIMEDIA u góry strony)

 

Kuchenne i łazienkowe ściany, muzealne posadzki, szkolne podłogi, miejskie chodniki – wszędzie tam mogą skrywać się ciekawe matematyczne kształty
i symetrie, na które w codziennym pośpiechu nie zwracamy uwagi. Tworzy się je poprzez wypełnienie płaszczyzny za pomocą tego samego rodzaju elementów, najczęściej wielokątów foremnych. Nasi szóstoklasiści otrzymali do wykonania zadanie metodą WebQuest pod hasłem
„To co foremne jest piękne – matematyka pod stopami”. Niniejszy projekt miał przybliżyć uczniom wiadomości dotyczące wielokątów foremnych, różnych sposobów pokrywania płaszczyzny oraz praktycznego zastosowania tej wiedzy w życiu codziennym. Ponadto, zagadnienie łączące wiedzę matematyczną i sztukę powinno sprzyjać kreatywności, kształceniu wyobraźni i poszukiwaniu różnych geometrycznych rozwiązań. Projekt WebQuest wymagał od uczniów wykorzystania komputera
i zasobów Internetu, gdzie mieli samodzielnie odnaleźć rzetelne informacje. Część praktyczna polegała na wykonaniu przez uczniów własnych projektów parkietów. Uczniowie po wycięciu z kolorowego papieru niezbędnych figur musieli ułożyć, a następnie skleić pożądane wzory. Efekty pracy uczniów można podziwiać na korytarzu szkolnym, gdzie zorganizowana jest wystawa prac.

Podsumowując projekt stwierdzam, że było to bardzo ciekawe doświadczenie – zarówno z punktu widzenia uczniów, jak również nauczyciela. Odwrócenie tradycyjnego modelu nauczania umożliwia zwiększenie aktywności
i zainteresowania uczniów przerabianym zagadnieniem. Na lekcjach matematyki trudno znaleźć czasami wystarczającą ilość czasu, by pokazać uczniom piękno matematyki oraz stworzyć dzieciom warunki do samodzielnego pokonywania trudności i osiągnięcia satysfakcji z twórczej pracy.

Wioletta Czajor

 

Z informacjami dotyczącymi planowanej reformy szkolnictwa zapoznasz się klikając w link:

REFORMA OŚWIATY

 

Miło mam poinformować, że uczeń naszej szkoły Michał Sobczak
z klasy VI a
zakwalifikował się do etapu rejonowego Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego.

Konkurs odbył się w dniu 25 listopada 2016r. Wzięło w nim udział 8 uczniów klas VI. Zestaw konkursowy składał się z 23 zadań. Wśród nich znalazły się zadania zamknięte, otwarte oraz zadania typu prawda/fałsz. Za poprawne rozwiązanie całego testu można było uzyskać 50 punktów. Aby dostać się do etapu rejonowego należało zdobyć co najmniej 85% - czyli 42 punkty.

Michałowi serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Przed nim etap rejonowy, który odbędzie się w dniu 7 lutego 2017r. w Rybniku. Pozostałym uczestnikom dziękujemy za udział i trud włożony w przygotowywanie się do tego konkursu.

Wioletta Czajor

 

Zajęcia z przedszkolakami.

18 i 25 listopada w ramach współpracy i integracji z przedszkolami (PP nr 6 i PP nr 8) odbyły się dwa zajęcia z nauki języka migowego.

Spotkania rozpoczęły się od występu klasy III c, która w języku migowym „wyśpiewała” piosenkę „Kolorowe listki”.

Na początku zajęć dzieci zostały uświadomione, jak żyją osoby niesłyszące lub słabo słyszące. Jak inny jest ich świat od naszego, jak różne jest postrzeganie świata, choć z pozoru jesteśmy tacy sami. Dzieciaki przyjęły zajęcia z wielką radością i niezwykle przykładały się do nauki. Po krótkim wstępie zostały zaprezentowane podstawowe znaki związane ze szkołą, zabawą. Uczniowie klasy III uczyli młodsze koleżanki i kolegów alfabetu palcowego. Dzieci w mig chłonęły nowe znaki i po kilkunastu minutach bez problemu pokazywały już między sobą. Największą atrakcją były znaki zwierząt połączone z pokazem multimedialnym.

Przeprowadzone zajęcia pokazały, że nauka języka migowego pozwala na mniej stresujące ćwiczenie przez dzieci słów czy całych zwrotów. Pomija trudną w tym wieku technikę odczytywania lub pisania, a opierając się na przekazie obrazkowym, ćwiczy te same umiejętności składania i rozkładania słów. Nie sposób pominąć sprawności manualnej rąk, która zaprocentuje podczas prób samodzielnego pisania.

Zajęcia nauki języka migowego okazały się nie tylko świetną zabawą dla dzieci, ale przede wszystkim ukazały im nowy, alternatywny sposób porozumiewania się z ludźmi, przy jednoczesnym uwrażliwianiu na drugiego człowieka.

Bogusława Kulawiak

 

Dodatkowe informacje