Kolejny projekt matematyczny klasy VI a i VI b

Tym razem projekt realizowany przez uczniów klasy VI a i VI b dotyczył wykonania matematycznej gry dydaktycznej. Uczniowie sami dobierali się w grupy 3-4 osobowe
w klasie VI a i 4-5 osobowe w klasie VI b. Również do nich należał wybór rodzaju gry oraz zawarte w nich treści matematyczne. Celem utworzonej gry było utrwalenie wiadomości
i umiejętności ucznia klasy VI. Na przygotowanie gry uczniowie mieli dwa tygodnie t. do 19 maja br. Następnie prezentowali swoje prace na forum klasy i losowo wybrani uczniowie spoza grupy testowali przygotowane gry w praktyce, czyli po prostu grając w nie. Po zakończeniu wspólnie z uczniami dokonałam oceny projektu według zasad podanych wcześniej. Na ocenę składały się następujące elementy :

  • Treści matematyczne zawarte w grze -4pkt

  • Rodzaj gry (planszowa, karciana, bingo, zadaniowa, itp.) -3 pkt

  • Atrakcyjność gry – 3 pkt

  • Staranność wykonani a, w tym szata graficzna – 4 pkt

  • Zasady gry – plakat – 3 pkt

  • Prezentacja na forum klasy – 3 pkt

     Projekt Dyrektor

    Projekt Dyrektor

     

    Projekt Dyrektor

    Projekt Dyrektor

     

Zgodnie z WSO uczniowie otrzymywali za swój projekt ocenę. Najwyższą ocenę otrzymali: M. Serwatka, R. Granat, D. Mucha za grę „Stos matematyczny ‘ (podobna do gry „makao”) , K. Rolka., M. Klonowski, D. Łasa za grę „Matematyczne niebo” ( planszowa z kartami zadań) oraz M. Smolarek, K. Gruszczyńska, A. Szwerthalter, W. Fyda za grę planszowo-zadaniową pod nazwą Matematyczna tęcza.

W klasie VI b ocenę bardzo dobą otrzymała „Matematyczna dopasowanka” przygotowana przez A. Szablicką, A. Wdowiak, W. Janik, W. Kożuch i L. Wasilewską.

Uczniowie klasy VI b wykazali się większą pomysłowością w zaprojektowanych grach, jednak w tej klasie znaleźli się też uczniowie, którzy nie przygotowali projektu na czas. Najstaranniej grę przygotowali uczniowie klasy VI a. Do minusów należy zaliczyć treści zadań przygotowanych przez uczniów, które były czasami za trudne i wymagały zbyt dużo czasu, by je rozwiązać podczas gry oraz błędne karty. Prace uczniów zaprezentowano rodzicom na zebraniach klasowych VI a i VI b.

Ogólnie projekt podobał się uczniom. W załączeniu zdjęcia przygotowanych gier.

E. Dylewska

Projekt Dyrektor

Projekt Dyrektor

 

Projekt Dyrektor

Projekt Dyrektor

Dodatkowe informacje