- Szczegóły
- Odsłony: 1708
Terminy rekrutacji:
Przyjmowanie zgłoszeń dzieci z obwodu szkoły:
- od 01 marca do 31 marca – do sekretariatu szkoły
Przyjmowanie wniosków dzieci spoza rejonu szkoły:
- od 01 kwietnia do 15 kwietnia – do sekretariatu szkoły.
Obowiązek szkolny:
Obowiązek szkolny dotyczy:
- dzieci 7-letnich (rocznik 2008 urodzonych od 1 lipca do 31 grudnia 2008r)
- dzieci 6-letnich (rocznik 2009)
Rejon szkoły:
Zgodnie z uchwałą Nr II.18.2012 RM z dnia 23 lutego 2012 obwód szkoły stanowią ulice:
Astrów, Beskidzka, Bratków, Cieszyńska (lewa strona nr 3 do nr 9 i prawa strona nr 4 do nr 20), Goździków, Irysów, Krokusów, Małopolska, Narcyzów, Stokrotek, Wielkopolska.
Zasady rekrutacji:
-
Do szkoły przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie wypełnionego przez rodziców lub prawnych opiekunów druku „Zgłoszenie ucznia do klasy pierwszej”.
-
Dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły przyjmuje się jedynie w przypadku, gdy w szkole są wolne miejsca, na podstawie wypełnionego przez rodziców lub prawnych opiekunów dziecka druku „Wniosek o przyjęcie dziecka spoza obwodu”.
-
W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie do szkoły dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły jest większa, niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się z uwzględnieniem następujących kryteriów:
-
W szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka – 1pkt
-
Miejsce pracy rodziców (prawnych opiekunów) znajduje się w obwodzie szkoły – 1 pkt
-
W obwodzie szkoły zamieszkują krewni dziecka (babcia, dziadek) wspierający rodziców (prawnych opiekunów) w zapewnieniu mu należytej opieki – 1 pkt
-
Dzieci pracowników szkoły – 1 pkt
-
-
O przyjęciu dziecka spoza rejonu decyduje liczba uzyskanych punktów, w przypadku równej liczby punktów decyduje data wpływu wniosku.
-
Celem przeprowadzenia rekrutacji dyrektor szkoły powołuje komisję w składzie: przewodniczący –wicedyrektor szkoły, członkowie – pedagog szkolny i jeden nauczyciel klas I-III.
-
Komisja dokonuje weryfikacji wniosków w oparciu o przyjęte kryteria zawarte w zasadach rekrutacji, sporządza protokół i przedkłada go dyrektorowi szkoły.
-
Decyzję o przyjęciu dziecka podejmuje dyrektor szkoły.
-
O wynikach rekrutacji do klasy pierwszej, rodzice dziecka (prawni opiekunowie) zostają poinformowani niezwłocznie po zakończeniu rekrutacji, jednak nie później niż do 20 kwietnia 2015 r.
-
Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę dzieci przyjętych i nie przyjętych, która zawiera imię i nazwisko dzieci oraz informacje o liczbie wolnych miejsc
Zasady odwołania od decyzji dyrektora:
-
W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do klasy pierwszej, rodzic dziecka może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka.
-
Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica z wnioskiem; uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia dziecka, oraz liczbę punktów, które dziecko otrzymało.
-
Rodzic może wnieść do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
-
Dyrektor rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
-
Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
Dodatkowa rekrutacja:
-
Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które powinno się zakończyć do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzona rekrutacja.
-
Do postępowania uzupełniającego stosuje się przepisy dotyczące rekrutacji i zasad odwołania.
- Szczegóły
- Odsłony: 2008
Proszę wybrać odpowiedni dokument, w zależności od tego czy mieszkacie Państwo w obwodzie SP9 czy poza nim:
- Szczegóły
- Odsłony: 1916
Zasady rekrutacji uczniów do klasy pierwszej
Szkoły Podstawowej nr 9 im. G. Morcinka
w roku szkolnym 2014/2015
Terminy rekrutacji:
Przyjmowanie zgłoszeń dzieci z obwodu szkoły:
- od 01 marca do 31 marca – do sekretariatu szkoły
Przyjmowanie wniosków dzieci spoza rejonu szkoły:
- od 01 kwietnia do 15 kwietnia – do sekretariatu szkoły.
Obowiązek szkolny:
Obowiązek szkolny dotyczy:
- dzieci 7-letnich (rocznik 2007)
- dzieci 6-letnich (rocznik 2008) urodzonych od 1 stycznia do 30 czerwca 2008r.
Obowiązkiem szkolnym, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) może być objęte dziecko, które w tym roku kończy 6 lat, a urodziło się w okresie od 1 lipca do 31 grudnia 2008r i objęte było wychowaniem przedszkolnym w roku 2013/14
Rejon szkoły:
Zgodnie z uchwałą Nr II.18.2012 RM z dnia 23 lutego 2012 obwód szkoły stanowią ulice:
Astrów, Beskidzka, Bratków, Cieszyńska (lewa strona nr 3 do nr 9 i prawa strona nr 4 do nr 20), Goździków, Irysów, Krokusów, Małopolska, Narcyzów, Stokrotek, Wielkopolska.
Zasady rekrutacji:
-
Do szkoły przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie wypełnionego przez rodziców lub prawnych opiekunów druku „Zgłoszenie ucznia do klasy pierwszej”.
-
Dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły przyjmuje się jedynie w przypadku, gdy w szkole są wolne miejsca, na podstawie wypełnionego przez rodziców lub prawnych opiekunów dziecka druku „Wniosek o przyjęcie dziecka spoza obwodu”.
-
W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie do szkoły dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły jest większa, niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się z uwzględnieniem następujących kryteriów:
-
W szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka – 1pkt
-
Miejsce pracy rodziców (prawnych opiekunów) znajduje się w obwodzie szkoły – 1 pkt
-
W obwodzie szkoły zamieszkują krewni dziecka (babcia, dziadek) wspierający rodziców (prawnych opiekunów) w zapewnieniu mu należytej opieki – 1 pkt
-
Dzieci pracowników szkoły – 1 pkt
-
-
O przyjęciu dziecka spoza rejonu decyduje liczba uzyskanych punktów, w przypadku równej liczby punktów decyduje data wpływu wniosku.
-
Celem przeprowadzenia rekrutacji dyrektor szkoły powołuje komisję w składzie: przewodniczący –wicedyrektor szkoły, członkowie – pedagog szkolny i jeden nauczyciel klas I-III.
-
Komisja dokonuje weryfikacji wniosków w oparciu o przyjęte kryteria zawarte w zasadach rekrutacji, sporządza protokół i przedkłada go dyrektorowi szkoły.
-
Decyzję o przyjęciu dziecka podejmuje dyrektor szkoły.
-
O wynikach rekrutacji do klasy pierwszej, rodzice dziecka (prawni opiekunowie) zostają poinformowani niezwłocznie po zakończeniu rekrutacji, jednak nie później niż do 20 kwietnia 2014 r.
-
Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę dzieci przyjętych i nie przyjętych, która zawiera imię i nazwisko dzieci oraz informacje o liczbie wolnych miejsc
Zasady odwołania od decyzji dyrektora:
-
W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do klasy pierwszej, rodzic dziecka może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka.
-
Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica z wnioskiem; uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia dziecka, oraz liczbę punktów, które dziecko otrzymało.
-
Rodzic może wnieść do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
-
Dyrektor rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
-
Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
Dodatkowa rekrutacja:
-
Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które powinno się zakończyć do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzona rekrutacja.
-
Do postępowania uzupełniającego stosuje się przepisy dotyczące rekrutacji i zasad odwołania.