Rambit klas pierwszych
11 maja w „dziewiątce” był dniem zdrowej rywalizacji.
O puchar Dyrektora Szkoły, tym razem walczyły klasy I.
Rywalizacja między zawodnikami poszczególnych klas była bardzo zacięta.
O zwycięstwie decydowała szybkość i precyzja wykonania zadania.
Po zaciętej walce zwyciężyła drużyna klasy I c.
Drugie miejsce przypadło klasie I d, trzecie klasie I a ,natomiast czwarte miejsce zajęła kl I b.
Wszystkim drużynom gratulujemy!!!
W dniu 16 maja odbył się szkolny konkurs matematyczny klas IV „Euklidesik”. Wzięło nim udział siedmiu uczniów z klasy IV a, b, c. Uczniowie w czasie 60 minut mieli do rozwiązania test składający się z 20 zadań posiadających jedną poprawną odpowiedź oraz dodatkowej części zawierającej 3 zadania otwarte, wymagające obliczeń lub logicznego uzasadnienia rozwiązania. Zadania dotyczyły znajomości działań na liczbach naturalnych oraz ułamkach zwykłych, zawierały obliczenia czasowe, znaki rzymskie , znajomość figur geometrycznych i ich własności.
Najlepiej z zadaniami poradzili sobie następujący uczniowie:
-
Bartosz Ratajczak kl. IV c
-
Oliwia Grochowska kl. IV b
-
Jakub Moczoł kl. IV b
Wszystkim uczniom dziękuję za udział, a zwycięzcom gratuluję!
E.Dylewska
WIZYTA PSZCZELARZY
W piątek, 6 maja 2016r. uczniów klas II spotkała miła niespodzianka. Naszą szkołę odwiedzili nietuzinkowi goście – pszczelarze z Koła Pszczelarzy Jastrzębskich, którzy przeprowadzili warsztaty przyrodnicze z żywymi pszczołami, pt.: „Pszczoła miodna elementem zdrowego ekosystemu Jastrzębia-Zdroju”.
Panowie: Józef Polnik i Krzysztof Przyklenk w ciekawy sposób zapoznali dzieci z życiem, wyglądem i znaczeniem pszczół w środowisku. Zwrócili również uwagę na bezpieczne zachowanie się podczas spotkania z pszczołą czy osą.
Podczas prowadzonych zajęć dzieciaki poznały wiele interesujących ciekawostek z życia pszczół, m.in. krótka historia – od barci do nowoczesnego ula, co to jest rodzina pszczela – matka, truteń, robotnica, czego pszczoły potrzebują do życia – pyłek, nektar, woda, podział prac w ulu, jak długo żyją pszczoły i dlaczego tak jest, ile pszczół jest w ulu?
Ogromną ciekawostką było zaprezentowanie żywych pszczół (wraz z królową matką) w ulu pokazowym.
Dzieci zainteresowane tematem zadawały pytania i dzieliły się własnymi przeżyciami. Na koniec wszyscy zajadali się waflami z pysznym miodem, który w prezencie otrzymali od gości.
To była przyjemna, słodka i pożyteczna lekcja.
Bogusława Kulawiak