Dzień życzliwości w naszej szkole.
Wystarczy tylko się uśmiechnąć do drugiej osoby. Nic więcej.

21 listopada obchodzony jest jako Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, dzień dobrych uczynków i pozytywnych emocji.
Idea tego święta wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych z 1973 r. 
Obecnie Dzień Życzliwości obchodzony jest w ponad 180 krajach
Główną ideą obchodów Dnia Życzliwości jest uzmysłowienie i przypomnienie ludziom o tym, iż tylko wzajemna życzliwość może stać się podstawą do zbudowania pokoju i pomyślnych relacji międzyludzkich na całym świecie. Taki dzień jak ten przypomina wszystkim, że warto jest zatrzymać się na chwilę, zastanowić nad własnym życiem, uczynić drobny gest życzliwości w stronę drugiego człowieka poprzez ciepły uśmiech, miłe słowo, uprzejmość, okazanie empatii, czy przyjazne nastawienie.
 
Uczniowie ubrali się tego dnia na różowo i zielono, ułożyli teksty pozdrowień i życzeń i przywiesili na Drzewku życzliwości na drzwiach biblioteki.
Pozytywna energia, którą wypuścimy w świat do ludzi - wróci do nas ze zdwojoną mocą.
 

,,BAJKA O KOCIE W BUTACH”

            Dnia 17 listopada 2017 uczniowie klas I – III wybrali się do kina Centrum na przedstawienie teatralne pt. ,,Bajka o kocie w butach”, w wykonaniu aktorów Katolickiego Teatru Edukacji z Krakowa.

            Treść bajki została przedstawiona jako niezwykle kolorowe, wesołe, roztańczone i rozśpiewane widowisko teatralne. Ogromną atrakcją była bogata aranżacja środków scenicznych: piękne kostiumy, ciekawe rekwizyty, charakteryzacja oraz dekoracja. Efekty świetlne i dźwiękowe sprawiły, że poczuliśmy się jak w bajce.

            Przedstawienie dało możliwość obcowania ze światem teatru, dostarczyło wszystkim widzom wielu cennych doświadczeń teatralnych, uśmiechu oraz dobrej zabawy. W przystępny sposób przekazywało takie wartości jak: miłość, przyjaźń, mądrość, odwagę.

Dzieci przeżywały przygody bohaterów, reagowały bardzo żywiołowo na sytuacje w bajce.

 

Aneta Kalabińska

  „Matematyka jest językiem natury” - to proste stwierdzenie z którym trudno się nie zgodzić. Jest to nauka, która bez względu czy tego chcemy, czy nie jest obecna
w naszym codziennym życiu. My nauczyciele pragniemy zaszczepić w uczniach zainteresowanie matematyką – stąd pomysł wykonania projektu. Zaplanowaliśmy
z klasą 5b zająć się tematem symetrii w otaczającym nas świecie.

W projekcie WebQuest, który wykonali piątoklasiści chcieliśmy pokazać, że symetria jest naprawdę wokół nas – trzeba tylko uważnie patrzeć. Świat jest pełen symetrii, spotykamy ją na co dzień:  w świecie roślinnym,  w budowie organizmów żywych, 
w sztuce, w budownictwie, w technice, w geometrii. Obraz odbity w lustrze lub
w wodzie jest również rodzajem symetrii osiowej. Uczniowie opracowali informacje dotyczące symetrii w różnych dziedzinach życia człowieka wykorzystując komputer
i zasobów Internetu, gdzie mieli samodzielnie odnaleźć rzetelne informacje. Zadania wynikające z projektu realizowane były indywidualnie lub w 2- osobowych grupach. Zgromadzone materiały uczniowie przedstawili w postaci albumów, plakatów, fotografii i prezentacji multimedialnych. Wyniki pracy uczniów zastały zapisane
w jednej prezentacji, którą można oglądać na szkolnym Facebooku oraz na szkolnej wystawie fotografii  „Symetria w otoczeniu człowieka”. 

Kliknij w linki poniżej, aby obejrzeć wybraną prezentację:

OSIE SYMETRII

SYMETRIA (aby obejrzeć w pełnej wersji użyj narzędzia Google)

SYMETRIA 2

SYMETRIA W OTOCZENIU

 

Robiąc takie projekty pragniemy zaszczepić w uczniach zainteresowanie matematyką. Chciałybyśmy, by zauważyli na jak wielu płaszczyznach codzienności wykorzystujemy wiedzę zdobytą na tych lekcjach. Dla dobrego zrozumienia treści potrzebują odniesienia ich do rzeczywistości – do konkretu. Dlatego  chcemy umożliwić naszym uczniom naukę zbierania i porządkowania informacji 
w przyjaznych dla nich warunkach przy jednoczesnym wyjściu poza klasyczne ramy szkoły.

Podsumowując projekt stwierdzam, że było to bardzo ciekawe doświadczenie – zarówno z punktu widzenia uczniów, jak również nauczyciela. Myślę, że praca nad projektem nie tylko przybliżyła dzieciom pojęcie symetryczności ale przede wszystkim pozwoliła im uwierzyć we własne możliwości, wykształci umiejętność pracy w grupie i odpowiedzialności za powierzone zadanie.

Wioletta Czajor – n–l matematyki

 W tym roku szkolnym nasza społeczność uczniowska postanowiła wziąć udział w akcji "Szlachetna paczka". Będziemy wspólnie przygotowywać paczkę dla Pani Barbary, która samotnie wychowuje Tobiasza(9 lat) i Damiana(4 lata). Jak wygląda sytuacja rodzinna i co jest im potrzebne można przeczytać w opisie rodziny. Liczymy na to,że do akcji dołączą również rodzice naszych uczniów, będzie to wspólna paczka od dzieci, rodziców i pracowników szkoły.
 
Uczniowie  mogą przynosić:
 
klasy I: herbatę, kasze i proszki do prania
klasa II: słodycze
klasy III: cukier, konserwy mięsne, płyn do mycia naczyń
klasy IV: kawę, makarony, żele do mycia
klasy V: olej, konserwy rybne, płyny czyszczące
klasy VI: ryż, mąkę, szczoteczki do zębów(3 szt)
klasy VII: dżemy, warzywa w puszkach, pastę do zębów
 
Ponadto potrzebny jest:
 
plecak,
plecak sportowy dla Tobiasza,
spodnie na 136 cm,
kombinezon zimowy na 128 cm,
obuwie zimowe nr 28,
kurtka zimowa na 162 cm dla P. Barbary ( czarna lub czerwona),
kołdra i pościel z motywami sportowymi.
 
Osoby, które mają w miarę nowe i nie zniszczone takie rzeczy albo chcą kupić nowe prosimy o pomoc.
Te wszystkie rzeczy prosimy przynosić wychowawcom lub do gabinetu wf. Bardzo dziękujemy za wsparcie tej akcji.
 
Akcja trwa do 7 grudnia 2017r.
 
dla dodatkowych informacji kliknij w: TEN LINK
 
                                                                                             Mroczek Beata
                                                                                             Kempińska Agnieszka

Dodatkowe informacje