W dniu 07.11 nasza szkoła wzięła udział w kolejnej edycji projektu pt. „Razem dla promowania nauki języków obcych w Jastrzębiu- Zdroju”.
W tym roku gospodarzem przedsięwzięcia był ZS nr3 i nosił tytuł: „Nasze podróże po świecie”. 4 nasze uczennice: Sandra Kudlak (6b), Weronika Węglarz (6b), Emilia Bajor (3a) oraz Magdalena Lulek (3d) wraz z nauczycielem A. Grucą reprezentowały nasza szkołę.
W całym projekcie wzięło udział 50 uczniów z całego miasta. Zadaniem losowo dobranych 5-osobowych grup było zrobienie plakatu ukazującego cele naszych wymarzonych podróży. Wszystkie prace zostały wykonane z dużą pomysłowością i wyobraźnią. Każda z grup przygotowała również kilka ciekawostek dotyczących przedstawionych miejsc. Na zdjęciach poniżej sami możecie podziwiać kreatywność uczestników projektu.
Miło mam poinformować, że uczeń naszej szkoły Michał Sobczak z klasy VII a zakwalifikował się do etapu rejonowego Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego.
Konkurs odbył się w dniu 8 listopada 2017r. Zestaw konkursowy składał się z 22 zadań. Wśród nich znalazły się zadania zamknięte, otwarte oraz zadania typu prawda/fałsz. Za poprawne rozwiązanie całego testu można było uzyskać 60 punktów. Aby dostać się do etapu rejonowego należało zdobyć co najmniej 85% - czyli 51 punktów.
Michałowi serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Przed nim etap rejonowy, który odbędzie się w dniu 8 stycznia 2018r. w Rybniku. Pozostałym uczestnikom dziękujemy za udział i trud włożony w przygotowywanie się do tego konkursu.
Wioletta Czajor
Klasa VI c w nietypowy sposób podsumowała pracę z lekturą M. Szczygielskiego "Czarny młyn". Uczniowie tworzyli w oparciu o powieść gry planszowe, które w niezwykły sposób oddawały tajemniczy i groźny klimat książki. Połączyliśmy w ten sposób "przyjemne z pożytecznym": wszyscy utrwalali sobie treść lektury, świetnie się przy tym bawiąc. Po ciężkiej pracy twórczej nadszedł czas na przyjemność - wszyscy testowali gry, przenosząc się w magiczny świat "Czarnego młyna".
Link do albumu zdjęć: KLIKNIJ
Aleksandra Lisak
Na ostatniej konferencji Rady Pedagogicznej padły różnego rodzaju propozycje zasad, które chcielibyśmy zapisać w nowym Statucie Szkoły (właśnie powstaje).
Jedną z najbardziej rzucających się w oczy jest próba zostania Szkołą Bez Zadań Domowych.
Spróbujemy najpierw na miesiąc zrezygnować z zadawania rutynowych prac domowych (zadawane z dnia na dzień ćwiczenia do wykonania, z które uczniowie nie otrzymują żadnej oceny - co najwyżej niedostateczną).
Czy to oznacza, że nasi uczniowie nie będą wcale pracować w domu? Raczej nie bo pozostają przecież:
- przygotowanie do kartkówek, sprawdzianów, prac klasowych,
- zachowujemy zadania czytelnicze (związane z czytaniem lektur, czy też "zeszyty czytelnicze" w klasach młodszych),
- zachowujemy zadania typu PROJEKT (zadawane z wyprzedzeniem - na ogół tygodniowym - za które każdy dostaje ocenę z pełnej skali: kto powiedział, że za zadanie domowe nie można dostać "szóstki"?!), mogą być to projekty plastyczne, literackie itp.'
- zachowujemy zadania dla chętnych, umożliwiające zdobywanie dodatkowych ocen, czy szlifowanie umiejętności przedmiotowych.
... i chyba tyle.
Chcemy być w zgodzie z nowymi trendami w edukacji. Chcemy dać Wam (dzieciom i rodzicom) więcej czasu dla siebie popołudniami. Chcemy żeby szkoła kojarzyła się Wam dobrze a nie z wieczną mordęgą i stresem.
Testujemy przez miesiąc i jeśli się przyjmie: wprowadzamy zasadę na stałe!
Chętnie przez ten czas wysłuchamy opinii Was wszystkich :)