Christmas Stocking
Znany element kultury krajów anglojęzycznych, bożonarodzeniowa skarpeta na prezenty, stał się motywem przewodnim świątecznego konkursu miejskiego organizowanego przez SP nr 15. Dwie uczennice naszej szkoły, Zuzanna Całus z kl. III b oraz Nikola Kiełkowska z kl. III a wzięły udział w konkursie wykonując przepiękne prace z załączonymi życzeniami świątecznymi w języku angielskim. Jury doceniło starania Zuzi przyznając Jej tym samym I miejsce. Serdecznie gratulujemy i zachęcamy uczniów do wzięcia udziału w przyszłoroczne edycji !
Justyna Hołomek
Dnia 3 stycznia 2017 roku o godz.16.00 w naszej szkole odbył się Świąteczny Konkurs Recytatorski dla klas I -III.
Kolejna edycja naszego szkolnego konkursu cieszyła się popularnością, ponad 20 śmiałków recytowało wierszyki w języku angielskim. W przerwie na obrady jury odbył się również krótki quiz na temat Świąt.
Ostateczny werdykt jury był następujący:
I miejsce -Nadia Brzyszkowska
II miesce - Amelia Bajor
III miejsce - Oliwia Osas - Isaac
Wyróżnienia: Kinga Szymańska, Julia Chojnacka, Jakub Jarząbek.
Nauczyciele języka angielskiego (organizatorki) dziękują za udział i gratulują wygranym.
Magdalena Duda
W dniu 22 grudnia 2016 r. odbyło się podsumowanie konkursu tabliczki mnożenia dla klas V. Co miesiąc chętni uczniowie z klas piątych mierzyli się z przykładami dotyczącymi pamięciowego mnożenia i dzielenia liczb, dla których ograniczeniem był limit czasowy ich wykonania (od 2,5 do 3min ). Były to krótkie przykłady do wstawienia wyniku, tabelki do wypełnienie, puste okienka, grafy-w których przeplatane było mnożenie i dzielenie, a nawet zadanie tekstowe. Uczniowie z zadaniami radzili sobie różnie, niektórzy już po pierwszym etapie zrezygnowali, inni zaczynali swoją przygodę z konkursem w II lub III etapie. Tylko 12 uczniów na 20 wzięło udział we wszystkich etapach.
WYNIKI KONKURSU MISTRZ TABLICZKI MNOŻENIA KL.V (ZBIORCZE) |
|
||||||||
NAZWISKO |
IX/36p |
X/36p |
XI/40p |
XII/40p |
RAZEM / 152p |
||||
BRONIEC JULIA VC |
30 |
33 |
34 |
32 |
129 |
||||
JABŁOŃSKA MAGDALENA VC |
26 |
35 |
33 |
31 |
125 |
||||
JANIK WIKTORIA VB |
|
|
20 |
|
20 |
|
|
||
JANUS PATRYCJA VC |
31 |
30 |
24 |
26 |
111 |
||||
KILICHOWSKA OLIWIA VB |
|
27 |
|
|
27 |
||||
KOWALSKI HUBERT VB |
|
25 |
|
17 |
42 |
||||
MAJCHERCZYK NATALIA VB |
|
31 |
28 |
|
59 |
||||
MAKUCH SYLWIA VC |
35 |
34 |
29 |
|
98 |
||||
MOCZOŁ JAKUB VB |
22 |
|
|
|
22 |
||||
NOCUŃ SZYMON VB |
30 |
35 |
30 |
34 |
129 |
||||
PAKOSIŃSKA OLIWIA VA |
31 |
34 |
38 |
33 |
136 |
||||
RATAJCZYK BARTOSZ VC |
34 |
36 |
32 |
40 |
142 |
||||
ROTHKEGEL PAULINA VA |
36 |
36 |
38 |
35 |
145 |
||||
SOJKA IGOR VB |
|
36 |
39 |
39 |
114 |
||||
SUKIENNIK ERYK VB |
30 |
35 |
26 |
30 |
121 |
||||
TWARÓG JULIA VB |
36 |
35 |
37 |
37 |
145 |
||||
UCHTO ZUZANNA VA |
35 |
34 |
33 |
39 |
141 |
||||
WYKRĘT KAMIL VC |
34 |
33 |
21 |
24 |
112 |
||||
WYSOCKI GRZEGORZ VC |
36 |
35 |
38 |
40 |
149 |
|
|||
ZALCMAN DAWID VA |
|
|
19 |
22 |
41 |
|
|||
Najwięcej punktów zdobył Grzegorz Wysocki (Vc) i on zajął I miejsce. II miejsce zajęły Paulina Rothkegel (Va) i Julia Twaróg(Vb), Z kolei na III miejscu znalazł się Bartosz Ratajczyk (Vc). Wynik powyżej 140 pkt przekroczyła również Zuzanna Uchto (Va), która zajęła IV miejsce. Uczniowie otrzymali nagrody książkowe ufundowane przez Radę Rodziców. Dodatkowo uczniowie, którzy zwyciężyli w kolejnych etapach konkursu otrzymali czekolady. Zwycięzcom gratulujemy!
Wszystkim uczniom dziękuję za udział w konkursie i zapraszam do kolejnego w II półroczu.
E.Dylewska
,,Teatrzyk cieni„ w wykonaniu uczniów z klasy 2 b.
,,Teatr cieni” to rodzaj teatru lalek, polegający na projekcji na ekranie (podświetlonym od tyłu) obrazów i postaci ruchomych.
Uczniowie z klasy 2 b , pod czujnym okiem wychowawcy A.Wójcik, przygotowali przedstawienie pt. "Ucieczka smoków” oraz wiersz J.Brzechwy "Pan Pomidor"
Na przedstawienie zostali zaproszeni rodzice, których gościliśmy w klasie 19 grudnia 2016r.,a kilka dni wcześniej przedstawienie oglądali uczniowie z kl.2a, 2c i 2d.
Dzieci zostały wprowadzone w świat sztuki poprzez zabawę, który przynosi nie tyle doskonałą zabawę, co też rozwija wyobraźnię, doskonali mowę. Poprzez uczestnictwo w zabawie teatralnej dzieci nieśmiałe, pochłonięte zabawą zapominają o nieśmiałości, dzieci, którym brak zdyscyplinowania, a przy tym cechuje je hałaśliwość , mogą wyciszyć się oraz wdrożyć do panowania nad sobą.
Również ważne jest to, że dzięki byciu aktorem, dziecko uświadamia sobie coraz jaśniej w jaki sposób działa i co tym osiąga, zdobywa ono tym samym zdolność przewidywania- jak powinno działać, by osiągnąć określony cel i wykonać określone zadanie. Staje się ono coraz bardziej zdolne do świadomego kierowania swoją działalnością.
Opr.A.Wójcik