Urodziny Misia Pluszowego.

 

Od 21 – 30 listopada 2016r. w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Misia Pluszowego. Do biblioteki szkolnej zostały zaproszone grupy przedszkolne 5 i 6 latków z Przedszkola nr 6 i 8 oraz klasa 1. Na zajęciach dzieci słuchały opowiadania Zofii Staneckiej „Kapitan Misiek”. Celem spotkania było szerzenie czytelnictwa wśród najmłodszych. Po wysłuchaniu, uczestnicy spotkania zrobili samodzielnie samolot techniką origami, którym wyruszył nasz bohater z opowiadania …„ w rozświetlone zachodzącym słońcem niebo.” Uczniowie klas 2 - 6 na lekcjach przyrody zapoznali się z Wielką i Małą Niedźwiedzicą. Uczestnicy świetlicy przypomnieli sobie przygody Kubusia Puchatka.

Brygida Fudała

 

 

Poniżej prezentujemy kolekcję zdjęć prac wykonanych przez uczniów klas szóstych w ramach projektu "To co foremne jest piekne - matematyka pod stopami"

(po więcej zdjęć udaj się do menu MULTIMEDIA u góry strony)

 

Kuchenne i łazienkowe ściany, muzealne posadzki, szkolne podłogi, miejskie chodniki – wszędzie tam mogą skrywać się ciekawe matematyczne kształty
i symetrie, na które w codziennym pośpiechu nie zwracamy uwagi. Tworzy się je poprzez wypełnienie płaszczyzny za pomocą tego samego rodzaju elementów, najczęściej wielokątów foremnych. Nasi szóstoklasiści otrzymali do wykonania zadanie metodą WebQuest pod hasłem
„To co foremne jest piękne – matematyka pod stopami”. Niniejszy projekt miał przybliżyć uczniom wiadomości dotyczące wielokątów foremnych, różnych sposobów pokrywania płaszczyzny oraz praktycznego zastosowania tej wiedzy w życiu codziennym. Ponadto, zagadnienie łączące wiedzę matematyczną i sztukę powinno sprzyjać kreatywności, kształceniu wyobraźni i poszukiwaniu różnych geometrycznych rozwiązań. Projekt WebQuest wymagał od uczniów wykorzystania komputera
i zasobów Internetu, gdzie mieli samodzielnie odnaleźć rzetelne informacje. Część praktyczna polegała na wykonaniu przez uczniów własnych projektów parkietów. Uczniowie po wycięciu z kolorowego papieru niezbędnych figur musieli ułożyć, a następnie skleić pożądane wzory. Efekty pracy uczniów można podziwiać na korytarzu szkolnym, gdzie zorganizowana jest wystawa prac.

Podsumowując projekt stwierdzam, że było to bardzo ciekawe doświadczenie – zarówno z punktu widzenia uczniów, jak również nauczyciela. Odwrócenie tradycyjnego modelu nauczania umożliwia zwiększenie aktywności
i zainteresowania uczniów przerabianym zagadnieniem. Na lekcjach matematyki trudno znaleźć czasami wystarczającą ilość czasu, by pokazać uczniom piękno matematyki oraz stworzyć dzieciom warunki do samodzielnego pokonywania trudności i osiągnięcia satysfakcji z twórczej pracy.

Wioletta Czajor

 

Z informacjami dotyczącymi planowanej reformy szkolnictwa zapoznasz się klikając w link:

REFORMA OŚWIATY

Dodatkowe informacje