Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 9 zaprasza Rodziców:
- spotkanie Rady Rodziców 03.06.2015 o godz. 16.00 w sali nr 18
- spotkanie z Rodzicami uczniów przyszłych klas pierwszych 17.06.2015 w sali gimnastycznej
Miło nam poinformować, iż otrzymaliśmy takiego oto maila:
Serdecznie witam !
Bardzo dziękuję wszystkim wolontariuszom, którzy wzięli udział w zbiórce 12.04.2015 roku na rzecz naszego hospicjum. Równocześnie informuję, że w tym dniu zebraliśmy 25 543,18 zł, które będą przeznaczone na zakup sprzętu potrzebnego dla chorych.
SP nr 9 zebrała 2 469 zł 50 gr. – gratuluję.
Jeszcze raz dziękuję pani mgr Małgorzacie Całkiewicz i mgr Romanie Konikowskiej i ich wolontariuszom.
koordynator akcji
mgr Elżbieta Siwiec
MISTRZ JĘZYKA POLSKIEGO
29 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 12 w Jastrzębiu-Zdroju odbył się IX Międzyszkolny Konkurs Mistrz Języka Polskiego. Naszą szkołę reprezentowały cztery uczennice, które przygotwały wypowiedź w gwarze śląskiej lub opowiedziały o wielkim Ślązaku. Wysiłek dziewcząt został doceniony. Wyróżnienie zdobyły: Patrycja Bąk (kl. VIB), Zuzanna Rabus (kl. VIc) i Zuzanna Bajgrowicz (kl. VIc). Maja Stasiak, która w gwarze śląskiej opowiedziała fragment znanej książki "Ania z Zielonego Wzgórza", otarła się o polonistyczne "podium".
Dziewczętom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
R. Konikowska
III MIEJSKI KONKURS ORTOGRAFICZNY DLA KLAS IV-VI
30 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 1 odbył się III Miejski Konkurs Ortograficzny dla klas IV-VI. Naszą szkołę reprezentowali, wyłonieni w eliminacjach szkolnych, uczniowie:
Patrycja Bąk (kl. VIb),
Alicja Wilińska (kl. Va),
Jakub Halfar (kl. Vb).
Sukcesem zakończył się udział w ortograficznych zmaganiach Jakuba Halfara, który zajął II miejsce.
Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów
R. Konikowska
Realizacja projektu „Matematyka wokół nas” w klasach VIa i VIb.
W miesiącu kwietniu uczniowie klasy VIa i b w ramach zajęć z matematyki mieli do zrealizowania projekt , który miał im pokazać, że matematyka jest obecna w otaczającym świecie, uświadomić, że wiedza i umiejętności zdobywane na lekcjach są przydatne w życiu codziennym. Uczniowie zostali podzieleni na pięć zespołów (przydział był losowy). Każdy zespół wylosował jeden z 5 tematów:
-
Procenty
-
Liczby małe i duże
-
Miary i wagi
-
Figury płaskie
-
Figury przestrzenne
Na przygotowanie projektu uczniowie mieli 2 tygodnie. Swoją pracę musieli przedstawić w postaci prezentacji. W tym celu wykorzystali program Power Point, Word oraz Prezi. Każdy przedstawiony temat musiał zawierać: wiadomości teoretyczne, przykłady z życia,
z otaczającej rzeczywistości oraz trzy zadania związane z sytuacjami praktycznymi, do rozwiązania dla uczniów w klasie. Prezentację należało podzielić na 4 części: tytuł (związany z tematem projektu), wyodrębnione części tematu (podane powyżej), nazwiska autorów oraz źródła wykorzystanych materiałów. Za każdą część związaną z tematem można było w sumie 20pkt:
-
Wiadomości teoretyczne
0-5 pkt
Przykłady z życia
0-5 pkt
Zadania dla uczniów
0-5 pkt
Przygotowana prezentacja
0-5 pkt
W zależności od ilości punktów uczniowie mogli zdobyć ocenę od 1 do 5, a prezentacja, która otrzymałaby ocenę bardzo dobrą i wzbudziła największy zachwyt uczniów – ocenę celującą.
W czasie realizacji projektu uczniowie mieli kierować się zasadami wynikającymi
z realizacji szkolnego projektu „Szkoła demokracji”: sprawiedliwość, równość, tolerancja, poszanowanie godności, odpowiedzialność, prawdomówność oraz lojalność.
Dla uczniów przewidziałam 2-krotne konsultacje z mojej strony oraz pomoc ze strony nauczycieli zajęć komputerowych. Swoje prace uczniowie przedstawili na lekcjach matematyki w dniu 23 i 24 kwietnia.
Ogólnie można ocenić, że uczniowie zrozumieli temat, starali się stosować zasady szkoły demokracji, włożyli wiele pracy w atrakcyjność prezentacji. Jednak nie obyło się bez konfliktów w niektórych grupach i dwóch uczniów przygotowało indywidualne prezentacje. Uczniowie, którzy otrzymali oceny niższe niż 4 mogli poprawić swoją prezentację w terminie tygodnia, jednak już oceny bardzo dobrej nie mogli otrzymać. W trakcie prezentacji pozostali uczniowie otrzymywali za rozwiązanie zadania plusy – 5 plusów dawało ocenę bdb.
W trakcie podsumowania projektu na forum klasy uczniowie mieli okazję wypowiedzieć się na temat pracy w grupie, co im dał projekt, jakie mieli trudności i czy są zadowoleni ze swojej pracy.
W GALERII (u góry strony) zobaczycie dwie najlepsze prezentacje ocenione na piątkę: Weroniki Kożuch z kl.VIb oraz grupy uczniów z kl.VIa (nazwiska w projekcie). Projekt uczniów z klasy VIa otrzymał ocenę celującą, gdyż spełniał kryterium oceny bdb oraz najbardziej podobał się uczniom.
E. Dylewska